perjantai 24. toukokuuta 2013

Muutoksen tuulet

Kauheesti on tullut pyöriteltyä mielessä että painoa pitäs tiputtaa, kroppaa pitäs saada solakammaksi ja terveellisemmän näköiseksi. Haluan saada vähän lihasta näkyviin ja paljon läskiä pois varresta. Haluan olla tyytyväinen kun katson peiliin, ja tahdon voida sanoa että mulla on hyvä itsekuri! Mä haluan omata sen verran tahdonvoimaa, että pystyn kieltäytyä herkuista, eikä aina se käsi hapuilis sitä suklaata ja tota yhtä keksiä ja lykkäis suuhun sitä mitä eteen ilmestyy.

Tunnistin itsessäni vahvasti sen pelokkaan tonnikeijun, joka kuiskii korvaan että "ethän sä nyt voi mitään alottaa, kesäkin tulossa ja paljon grillibileitä, siideriä, terassia, picnikkiä...Entäs kesäloma? Meinaatko olla herkuttelematta jäätelöllä kuumana kesäpäivänä?" Ja sitten alkaa ajatella että nii-i muuten, onkohan nyt hyvä aika alkaa säätään ruokien suhteen ja stressata painosta?! Eiköst siinä niinsanotussa bikinikunnossa pitäisi olla jo jos mielii rannalle makoilemaan tänä kesänä? Eihän tälle nyt enää mitään voi, ei tähän kesään...jospa sitten ensi vuodeksi...eiköst?

Noh, nyt mä luulen, että olen ottanut ensimmäisen "oikean" askeleen siihen suuntaan, missä haluan olla (lähi)tulevaisuudessa. Ilmoittauduin kuntosalini järjestämälle Personal Trainer Group -ryhmään. Mä olen jo jonkin aikaa monesta blogista innostuneena alkanut pyöritellä mielessä personal trainerin hankkimista. Joskus sitä buustia tarttis, etenkin sillä syömisrintamalla!!! Ongelmana on ollut, että Raumalla ei kauheasti missään mainosteta näitä, saati että kun ei itse henkilökohtaisesti tunne sellaisia, niin mistä mä tiedän kuka sitten on hyvä ja kuka vähemmän innostava...vaikeeta! Noh, tilanne on tällä ratkaistu, sillä nyt pääsen samalla testaamaan salin omaa personal traineria (en ole ihan satavarmasti vakuuttunut siitä, miten tehokas hän on saamaan mut liikkeelle...hyvä tyyppi, mutta onko tarpeeksi "ytyä") että millasta menoa on, ja plussana myös että siihen saa ryhmän tsemppauksen kaupan päälle :)



Tähän "kolmen viikon kiristysohjelmaan" kuuluu seuraavaa:
  • ruokavalio- sekä liikuntaohjelma kolmeksi viikoksi
  • kuntosalitreeniohjelma
  • kaksi luentoa, aiheina ravinto ja liikunta
  • alku- ja loppumittaukset (In Body -mittaus)
  • yhteistreenejä
  • Leader -tuotepaketti
Olen aika intona tästä kurssista, etenkin noista ruokavalio- ja liikuntaohjelmista, sekä uudesta kuntosaliohjelmasta. Oonkin jo vähän kyllästynyt siihen omaan vanhaan, vaikken tässä kuussa ole salilla edes käynyt (hups...). Mutta, päätin, että tästä se nyt alkaa. Otan tämän kesän rennosti, mutta myös tarkkaavaisesti. En ahmi mitään moskaa, mutta en myös aio kieltäytyä totaalisesti mistään herkuista, sillä mun mielestä kesään nyt vaan kuuluu grillaus, jäätelö ja rentoilu. Ja tietty ne grillaukset voi olla niitä terveellisempiä vaihtiksia, eikä sitä jätskiä tartte joka päivä syödä. Mutta miksikään ruokanatsiksi en ala.


Samalla tässä kolmen viikon aikana tulee olemaan tipatonta. Korkki meni kiinni viime sunnuntaina ja pysyy kiinni ainakin juhannukseen asti. Tällä hetkellä ei tuo bailaus kyllä nappaa yhtään. Tiedä sitten mistä johtuu, mutta ei vaan jaksa/huvita/kiinnosta. Ennemmin mä herään aamulla aikasemmin ja lähden lenkille kuin poden päänsärkyä tai huonoa oloa. Asiaan kyllä vaikuttaa varmasti myö se, että mulla on nykyään migreeniä useemmin mitä ennen, ja olen miettinyt josko tuolla siiderillä ja viinillä on siihen vaikutusta...

Mä myös mietein, että koska tää ruokavalio puoli tässä on se, mikä mättää, niin mä haluisin kovasti liittyä tuohon Jutan Superdieetti -ryhmään. Uusi ryhmä alkaa ma 3.6. Kova on houkutus, mutta vielä pitää jättää väliin, sillä mulla on meneilään tuo PT -kurssi, enkä halua alkaa sotkea heidän ruokavalio-ohjelmaansa tuohon. Ja haluan sitten tuohon superdieettiin kunnon startin. Oon kyllä sellainen, että jos jotain tehdään ni se tehdään sitten kunnolla loppuun asti, etenkin näissä "dieeteissä". Mutta seuraavaan voisi jopa osallistua. Ainut mistä en tykkää on se ruuan punnitus, mutta ehkäpä se on juuri se mitä mä tarvitsen. Ja oppiihan siihen sitten ne oikeat annoskoot ja ruokailurytmin, mikä myös on mulla ihan päin metsää.

Mietin myös, että kesän yritän keskittyä itse treenaamispuoleen tuolla uudella kuntosaliohjelmalla ja sitten lenkkeilemällä ja rullaluistelemalla. Syksyllä alan vakavissani harkita personal trainerin hankkimista, mikäli siltä vielä tuntuu. Tällä hetkellä mentäisiin näillä eväillä ja katsotaan mitä on kesän jälkeen tullut tuloksia. Toivottavasti paljon! Tiistaina siis alkaa tuo kolmen viikon tehokurssi. Mä aion ottaa itsestäni vähän kuvia ennen sitä, ja katsotaan kehtaanko julkaista niitä sitten mahdollisten muutosten kanssa myöhemmin. Itse olen vaan alkanut vahvasti ajattelemaan niin, että olisi kiva sitten nähdä niitä muutoksia jossakin, ja mikäs sen parempi tapa kuin ne valokuvat. Se pää kun ei aina seuraa samassa tahdissa painonpudotuksen kanssa. Mutta nyt menee kyllä jo vähän edelle nämä asiat, katsotaan ihan rauhassa mitä seuraava kuukausi tuo tullessaan ja jatketaan siitä.

otettu joskus alkukeväästä...sillon kun vielä kävin ahkerasti salilla :)

Paljon tsemppiä teille kaikille muille treeneihin ja terveellisiin elämäntapoihin. Nauttikaa auringosta ja hyvästä seurasta, se on parasta terapiaa mielelle!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Ihastuit, rakastuit, vihastuit? Jätä kommentti :)