perjantai 4. tammikuuta 2013

Uusi vuosi, uudet kujeet

2013. Toivottavasti parempi vuosi kuin edeltäjänsä. Okei, ei koko vuosi nyt ollut ihan skeidaa, mutta jotenkin se vaan tuntuu näin jälkikäteen (kuin myös kuluessaan) niin raskaalta. Ehkäpä se oli tarpeellista henkisen kasvun kannalta tai jotakin, mutta mä todella toivon että tämä vuosi tulisi parempien kokemusten kera. Ja hauskempana. Tiettyhän sitä huonoakin sinne tarvitaan jotta osataan arvostaa sitä hyvää, mutta en ehkä tarvitse sitä huonoa niin paljoa kuin mitä viime vuonna sain niskaani.

Mä olen ollut nyt jo kaks viikkoa kipeenä, ja vielä saman taudin kourissa. Kuume ja angiina. Yäk. Jäin saikulle joulua edeltävällä viikolla ja kärsin ihan kunnolla. Sitten kun paranin niin lähdin vähän liian rajulla menolla liikkeelle ja juoksin 10 kilometrin lenkin ja tadaah, sama tauti iski jälleen kerran heti päivä ton juoksun jälkeen. Angiina numero kaksi. Älkää unohtako sitä kuumetta. Ihan paskaa. Nyt mä olen sununtaista asti maannut sängyssä. Vuosi vaihtui rytinällä, yksin peiton alla viluisena ja mä kuulin raketit, en nähnyt vaan kuulin. Ei sen masentuneempi varmaan enää voi olla. Tai noh...mä sain tasan kaksi hyvän uudenvuoden tekstaria, molemmat mun exiltä :D Ei voi olla nauramatta. Siis en mä mitenkään odottanutkaan mitään viestien tulvaa, mutta kaikkein vähiten mä odotin mitään viestiä näiltä kahdelta. Tähän on sitten menty.

Noh, nyt on uusi vuosi ja mä alan olla ihan tolkuissani. Ei kuumehoureilua, kurkku toimii taas ja saan jo muutakin alas kuin pelkkää nestettä. Ruoka maistuu, ei ole pakkoa, vaan ihan syön ruokahalulla. Ihanaa. Mä alan olla elävien kirjoissa. Liikuntaa en pääse vielä ensi viikolla aloittamaan tämän vuoden osalta, mutta otan senkin akkujen latauksen kannalta, syön terveellisesti, käyn kävelemässä ja venyttelen. Hahah, niin varmaan, mutta sopiihan sitä unelmoida :)

Viime vuoden parhaimmistoa kun miettii, niin mä pystyn laskemaan ne yhdellä kädellä. Ekana mun isoin saavutus on varmaankin se puolimaraton minkä juoksin. Olen edelleen todella ylpeä siittä. Toisena on valmentaminen Ferassa. Kiitokset vaan niille ketkä halusivat mut mukaan, on ollut aivan mahtavaa tehdä hommia niiden tyttöjen kanssa, ja olen itekin oppinut paljon. Tosin tämä samainen asia toi mukanaan yhden isoimmista epäkohdista mun loppuvuodesta, mutta ne asiat on onneksi käsitelty, enkä minä itse aiheuttanut niitä. Kolmantena, sain lopetettua ihmissuhteen. Olin ajatellut sitä jo aika kauan ja lopulta otin niskasta kiinni itseäni ja tein sen. Ja samalla löysin itseni uudelleen. Se on jännää miten sitä ei aina huomaa että sitä tavallaan hukkaa itsensä parisuhteeseen. Noh, löysin itseni uudelleen, onneksi. Neljäntenä voisin mainita sen, miten mä sain itse aloitettua uuden harrastuksen, ladypesiksen, ja nautin siittä ihan suunnattomasti. Hauska porukka ja mukavaa ajanvietettä. Viidentenä voisin sanoa sen, että olen saanut pidettyä tärkeät ystäväni edelleen ystävinäni ja antanut aikaa perheelle. Ja nämä edellämainitut ei nyt ole mitenkään tärkeysjärjestyksessä, kuhan nyt heittelin ilmoille.

Vuonna 2012 tuli jätettyä huonoja ihmissuhteita ja tulin itsekin jätetyksi. Kolhuja saatiin mutta eiköhän ne saada paikatuksi. Tuli myös palattua menneeseen ja sovitettua siitä uudelleen. Vieläkään en tiedä miten se sopii tai sopiiko ollenkaan, mutta ainakin sain jotakin päätettyä tämän uuden vuoden varalle.

Vuodelle 2013 minä lupaan...

...yrittää olla onnellisempi. Teen asioita jotka saavat minut hyvälle tuulelle ja tuntuvat hyviltä.

...koitan olla riippumattomampi miehistä. En aio pakottaa itseäni parisuhteeseen mikä ei tunnu oikealta. En myöskään aio kuunnella muiden mielipiteitä siittä mikä minulle on hyväksi. Jos se tuntuu hyvältä, se riittää. (Tosin tämä muiden kuuntelu todennäköisesti alkaa ontua ja pahasti, sillä mä elän muiden mielipiteistä, en vaan voi olla puhumatta asioista ja kuuntelematta muita. Se on mun pahe).

...elää terveellisemmin. Enemmän hedelmiä ja vihanneksia. Yritän myös kokata enemmän.

...elän säästeliäämmin. Ei turhia heräteostoksia. Ja yritän myös hyödyntää jo kaikkea omistamaani paremmin.

...pitää enemmän yhteyttä perheeseen ja sukulaisiin sekä ystäviin. Keksiä enemmän tekemistä ja kivaa ohjelmaa.

Oliskohan tässä tarpeeksi avautumista vuoden ekaan postaukseen?! Yksi mun elämäni suurimmista kysymysmerkeistä alkoi juuri kirjotteleen mulle facessa...keskityn siis siihen vähän aikaa. Ja täten varmaan lupaus numero kaksi on rikottu jo heti alkuun.

2 kommenttia:

  1. Ensinnäkin, KUKA SULLE KIRJOTTELI FACESSA?! Ja toiseks, aika hyviä lupauksia :) toi neljäs olis ehkä mulleki hyvä, ainakin toi vika kohta. Heräteostoksista en voi luopua, ne = minä! :) <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Iso Paha Susi ;)

      Mä yritän kovin kovasti elää näiden lupausten pohjalta.

      Poista

Ihastuit, rakastuit, vihastuit? Jätä kommentti :)