torstai 24. tammikuuta 2013

Käsilaukun yksi tärkeimmistä asioista...

...on kalenteri!!! Ainakin mulle. Mä olen välillä vähän hajamielinen. Joskus jopa vähän enemmänkin. Ja kun sitä muistettavaakin on niin paljon, niin kummasti se kalenteri vaan auttaa pysymään organisoituna ja järjestyksessä. Ajoissa en silti aina ole, mutta tiedänpähän mihin mulla sitten on kiire :)

Mä olen aina ajatellut, että kalenteri on yksi niitä hankintoja jotka haluaa tehdä itse. Eihän kukaan muu osaa ostaa sulle juuri sitä, missä on oikea määrä tilaa kirjata ylös omia muistutuksia, tärkeitä tapaamisia, treffejä ja matkoja. Tai että onko siinä kaikki suomalaiset merkkipäivät sun muut, vai tarviitko sä myös vaikka Saksan tai Ruotsin merkkipäivät. Saati että haluatko sä ison, keskikokoisen vai pienen, pehmeät vai kovat kannet, sellasen missä on horoskoopit, tai sarjakuvia, tai haluatko sellaisen missä on erikseen puhelinluettelo, tai sellasen mikä on samalla lompakko.

Mä olen jo kolmena edellisenä jouluna saanut "joulupukilta" kalenterin lahjaksi. Se alkoi Paul Coelhon kalenterista, mikä oli aivan ihana kaikkine ajatuksineen ja kuvineen. Edellisenä vuonna sain treenikalenterin, ja se oli aivan mahtava. Joka kuukausi erilaisia vinkkejä miten parantaa suorituksia ja kerätä lisää motivaatiota. Ja sitten joka viikko tehtiin yhteenveto reeneistä ja kaloreista etc. Se on tällaiselle jumppahuligaanille aivan täydellinen. Mä salaa toivoin samanlaista tänä vuonna, tai viime vuonna, miten sen nyt sanoiskaan. Mutta en saanut. Vaan tänä vuonna sain ehkä tälle vuodelle vielä osuvamman, jos mahdollista...


Tämähän on siis More to love -blogin tyttöjen Mimmin ja Pepin kalenteri, ja tämä on kuin tehty mulle tälle vuodelle. Viime vusi kun meni vähän penkin alle, ei liikunnan osalta vaan elämän, niin tänä vuonna aion keskittyä itseeni ja unelmiini <3


Kalenteristä jää näiden sivujen ansiosta aivan ihanat muistot kun voi kerätä joka kuukausi omat lempiasiansa tällaiselle sivulle.




Kaikkea en ole vielä ehtinyt täyttämään, mutta alkuun olen päässyt. Kalenterin alussa on sivu mihin tulee kerätä omat haaveet ja unelmat tälle vuodelle. Sen kirjoitin täyteen ja toivottavasti ainakin suurin osa toteutuisi, jos ei muuten niin sen takia että sitten mä olisin todella onnistunut tekemään itseni onneliseksi muista riippumatta. Kalenterissa on myös sivu mihin täyttää unelmiensa miehen tuntomerkit...omaani en ole vielä täyttänyt...se on itse asiassa jotenkin pelottavaa täyttää sitä, koska mä luulen että taidan olla vähän liian kronkeli mitä tulee miehiin. Odotukset on ihan liian korkeella ja ilmankos sitten tullaan pilvilinnoista rymisten alas. Tai pahempaa, kun aattelen etten odota juuri mitään niin sitten mut heitetään sinne ylös, mutta jotenkin ne ei vaan jää odottamaan että ottaisivat kiinni kun palaan alas...noh, mutta tästä sais jo monta omaa postaustaan, keskitytääs nyt kalenteriin :)

Kalenteri on just sopivan kokoinen että sinne mahtuu aikuisten oikeesti kirjottamaankin omia asioita ilman että pitäs tuhristaa omaa käsialaansa ihan kauheen paljoa pienemmäksi. Toinen iso plussa on se, että kannet on pehmeät, se ei mene niin kamalan kärsineen näköiseksi kun matkaa erilaisissa käsilaukuissa, reenikassissa ja ties missä. Kolmas iso plussa on se, että joka viikolle on tilaa kirjoittaa spessu-unelmia. Itselläni on siellä aina jotain kivaa odottamisen arvoista, tai jotain mitä pitäisi erityisesti muistaa tehdä. Ja joskus laitan sinne jonkun kivan motivoivan sananlaskun tai vastaavan...niitä olen kirjottanut sinne jo vähän etukäteen :)


Siinä ote mun tämän viikon menoista, ja lisää on tullut kuvan ottamisen jälkeen :) Hauskaa loppuviikkoa kaikille ja toivottavasti teidänkin kalenterinne on sopivasti täynnä!

2 kommenttia:

  1. Osuit kyllä naulankantaan! Kalenterin tärkeyden kyllä huomaa sitten kun se ei ole järjestyksessä: tulee tehtyä päällekkäisiä suunnitelmia ja otettua liikaa tekemistä...

    VastaaPoista

Ihastuit, rakastuit, vihastuit? Jätä kommentti :)