tiistai 21. elokuuta 2012

Vanhassa vara parempi vai kohti uusia haasteita?!

Mä olen kuntosalin vakiojäsen ja maksan kuukaudessa 55€ siitä ilosta että saan käyttää kuntosalia, ryhmätunteja, infrapunasaunaa, hierovia tuoleja, solariumia sekä höyrykaappia. Tämä ihana kuntosali on Women's Raumalla.

Mä olen kovin tykännyt tästä salista, sillä ohjaajat on mukavia, jumppia on hyvin tarjolla ja monia erilaisia, infrapunasauna on kiva lisä ja sijainti on mulle ihan loistava, sillä tämä sali on työmatkan varrella ja kotiin kävelen 10 minuuttia. Miinuksena salille on pukuhuoneen tilavuus, sillä siellä on aina ahdasta! Olet sitten tulossa tai menossa niin kaappeja on vaikea avata, aina olet jonkun tiellä ja porukka ravaa edestakasin. Ei kivaa. Toinen asia mistä en pidä, on kuntosalilaitteet. Aina on joku niistä rikki tai muuten huonossa kunnossa...niitä voisi kyllä hieman uudistaa. Mutta eipä tuo mikään ylitsepääsemätön asia ole, sillä olen ollut jäsen jo melkein kuusi vuotta, näistä huolimatta.

Sali on pelkästään naisille, ennen kuulunut Ladyline-ketjuun.

Nyt yksi kaverini tarjosi mulle viiden käyttökerran passia toiselle kuntosalille, Friskiin. Kävin ensimmäisen kerran eilen, ja voi pojat. Ihan niin kirjaimellisesti kuin yleisluontoisesti.

Sali on todella siisti, kuntolaitteet ehjät ja ihan viimeisen päälle uusinta uutta. Niissä on sellaiset tietokoneet mitkä mittaavat likkeen laajuuden ja sitten näyttävät missä tahdissa liikettä on hyvä suorittaa. Näyttöön ilmestyy hymymerkkiä, jänistä tai kilpikonnaa sen mukaan onko meno tasaista, liian nopeaa vai hidasta. Ja niillä laitteilla on hyvä tehdä kun ei tarvitse murehtia siitä antaako penkki periksi vai mitä. Ja sali on tilava, samoin pukukopit vaikuttivat siisteiltä ja tilavilta. Ja olin jo ihan unohtanut miltä tuntuu käyttää miesten kanssa samaa kuntosalia. WAU! Silmänruokaa riitti. Ja onhan se muutenkin erilaista, tulee sellainen olo että täällä tehdään kunnolla töitä, eikä juoruta naisten kanssa tai lueta lehteä samalla kun kuntopyöräillään :)

Ryhmätunneista olen kokeillut Bodycombatia ja ohjaaja oli tehokas. Ja todella lihaksikas. Nainen. Olin niin kade. Siis olisitte nähneet ne käsivarret ja selkälihakset! Wau.

Miinukset Friskille on pidempi matka kotiin, eilen kävelin 20 minuuttia. Okei, sehän ei ole paljon, ja kuntoilun kannalta se otetaan, etenkin kun pudotettavaakin on. Eikä se nyt rasita, mutta entäs kun sataa tai talvella kun on jäätävät pakkaset...no joo, vaatetta päälle, ei siinä sen kummempaa. Toinen miinus on niiden jumpat, tarjonta ei ole yhtä hyvä kuin Womensilla.

Pikkulinnut lauloivat, että heille olisi tulossa tarjous ensi kuulle...ja kaverini yllyttää minua kokeilemaan sitä...Olen kahden vaiheilla. Toisaalta olisi mielenkiintoista kokeilla tätä uutta salia, mutta en tiedä haluanko luopua tutuista ohjaajista, kivoista jumpista ja lyhyestä kotimatkasta hienon teknologian ansiosta. Vaikka sali on kyllä mahtava.

Eniten mua houkuttaa se, että Friskissä on käytössä My Wellness Key. Se on sellainen avain kun laitetaan kuntosalilaitteisiin ja siellä on tavoitteet liikkumisen suhteen ja miten paljon painoa on käytetty missäkin laitteessa ja miten monta toistoa on tehtynä. Tulokset voi nähdä myös netissä ja sen ukaan voi muokata ohjelmaansa ja nähdä edistymistä sun muuta. Siis kuinka hienoa on tuollainen ns. ohjaaja joka kerta kun menet salille. Tämä voisi olla se puuttuva nykäisy minulle aloittaa saliharjoittelu (kuulemma edistää painonpudotusta hyvin). Tämän ansiosat saa kuukausittaisen edistymisraportin ja kolme tapaamista oman ohjaaja kanssa joka opastaa eteenpäin. WAU!

Apua...en tiedä...pitäisikö sitä kokeilla? Nooh, mulla on vielä neljä käyntikertaa jäljellä, pitää snuupata tänään lisää tietoa niiden salista. Ja kysyä onko siellä infrapunasaunaa tai solariumia.

2 kommenttia:

  1. Tutun oloinen tilanne nimittäin avovaimoni on käynyt vuosikausia paikallisella LadyLinella. LL-kortilla pääsee myös toiselle sekasalille jossa hän kävi pari kertaa tammikuussa ja jäi niin pahasti koukkuun että LadyLine on jäänyt melkein kokonaan ja kaikki treenit vetää tuolla sekasalilla.

    Ainakin hän on saanut valtavasti uutta potkua ja meininkiä tekemiseen kun laite- ja painovalikoima on laajempi ja yleisfiiliksenä salilla on selvästi enemmän tekemisen meininkiä. Myös itse vaihdoin salia samoihin aikoihin pikkusalista kaupungin isoimpaan ja myös mulla tekemisen laatu ja kehitys ovat nousseet ihan uusiin sfääreihin.

    Näillä kokemuksilla siis uskaltaisin suositella kokeilemaan salin vaihtamista :) Jos kuitenkin myöhemmin kaduttaa niin ainahan voi vaihtaa, jos siis ei tarvitse sitoutua jäsenyyteen kovin pitkäksi aikaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Samaa mäkin mietin :) Ja puhuin jo siskolle että jospa se vuokrais ensi kuuksi mun kortin pois niin saisi ihan rauhassa kokeilla kuukauden (ja ilman että maksaa kahdesta salista samaan aikaan) ja miettiä sen jälkeen jos vaihtais sitten lopullisesti...

      Mutta kyllä nyt tuntuu entistä enemmän että vaihdos on edessä :)

      Poista

Ihastuit, rakastuit, vihastuit? Jätä kommentti :)