keskiviikko 29. elokuuta 2012

Läskit saman katon alla

Mä olen joskus yli vuosi sitten liittynyt Kiloklubiin. Sillon mä vähän häpesin sitä, kehitin aliaksen ja liityin keskustelupalstoille tuskailemaan muiden kanssa sitä miten saisi liikutettua niitä läskejä vyötäröltä, perseestä, reisistä, mahasta, niskasta...u name it, jokapaikasta!

Jossakin vaiheessa mä en kirjautunut sinne varmaan puoleen vuoteen (lue koko kesän aikana) ja unohdin asian. Ja nyt mä löysin sen uudestaan, maanantaina. Miten muuten onkin niin että aina se laihdutus tai elämäntaparemontti, tai ihan mikä vaan alkaa maanantaina? Miksei ikinä NYT HETI, as in "nyt se käsi pois sieltä sipsikulhosta ja lopetat heti paikalla ton mässäilyn!"

Mä tykkään kiloklubissa niistä ketjuista, missä kerätään liikuntapäiviä. Nytkin on menossa Syksyn Liikuntahaaste, jossa tarkoituksena on kerätä liikuntapäiviä ajalla 1.9-31.12.2012. Mukaan lasketaan vain ne kerrat jolloin liikut minimissään 30 minuuttia per päivä. Elikäs jokaista liikuntakertaa EI lasketa, vaan jos käyt kolmessa jumpassa ja juoksulenkillä samana päivänä, on ne silti vaan yksi liikuntakerta. Mä tykkään että niitä voi kirjata sinne ylös, ja vaikka en vertailekaan tuloksia muihin, niin tulee siitä sellainen kilpailu itseään vastaan...pakkohan ne päivät on saada täyteen jouluun mennessä. Itse asiassa, mitä nopeammin ne saan täyteen sitä parempi ihminen olen, eikös?

Mä olen vähän liian laiska täyttämään sitä ruoka-osiota, mihin pitäisi merkata aina päivän syömiset ja ne pallot siellä yläkulmassa vaihtaa väriä punaisesta vihreään sitä mukaa mitä paremmin ja terveellisemmin syöt. En vaan jaksa joka päivä etsiä ruoka-aineita ja klikkailla niitä sinne. Joskus teen sen, ja vaikken kotona punnitse ruokaani mitenkään, niin heittelen sellaisia noin arvioita, ja onhan se ihan hauska katsoa suuntaa antavasti että onkos nyt hyvä vai nou. Ihan btw, mä en ole koskaan saanut kaikkia palloja vihreiksi.

Esimerkiksi nyt eilinen, mun mielestä mä söin ihan ok, enkä ollut mitenkään nälkäinen tai täysi, vaan sopiva. ja okei, mä söin äidillä yhden pullan, mutta mun mielestä se nyt ei maailmaa kaada mitenkään. Mutta silti, mun pallot meni näin:


Oma ruokapäiväkirja Kiloklubista


Joo, eli ei kauheen vahvasti mun mielestä. Edes noin suuntaa antavana. Tosta nyt näkyy että maanantai meni vähän paremmin, vaikka musta tuntuu että mä söinkin paljon enemmän mitä olisi ehkä pitänyt.

Ja toki mä tiedän että jos en olisi syönyt pullaa, lihapasteijaa ja keksiä niin mun herkut-pallero olis vihreä. Kasviksia ja hedelmiä enemmän niin varmasti olis kasviksetkin vihreenä. MUTTA, mites jos mä haluan vähentää leivän syömistä (rakastan ruisleipää, ja joskus jopa vaaleaa höttöä), niin miten saan kuidut vihreäksi? Entäs toi energia?? Mitä sitten muka pitää syödä jotta energiaa olisi? Vaikka musta sitä on nytkin, tosin aamuisin on vaikea päästä käyntiin...

Apua apua. Vinkkejä kaivataan. Laittakaa vaikka ehdotuksia jostakin kirjasta mikä olis hyvä lukea, tai omia ruokapäiväkirjaotteita, tai reseptejä. Tai arvostelkaa mun syömisiä, ihan mitä vaan jotta pallurat saadaan vihreiksi. Ja ennekaikkea saadaan mut mahtumaan mun tavoitefarkkuihin :)


3 kommenttia:

  1. Heippanen!

    Kokeilepas vaikka pellavansiemenrouhetta, siinä on kuitua n. 30g/100g! Auringonkukansimenissäkin on n. 6 g kuitua. Laittaa vaikka jugurtin joukkoon tms. Mä oon yrittänyt olla ostamatta leipää, kun sitä tulee mussutettua sitten vähän liikaa...

    Jos kasviksista ja hedelmistä tykkää niin mangossa on esimerkiksi paljon kuituja! Herneet ja valkoiset pavut sisältävät myös kuitua.

    Ite aloitin kans juurikin maanantaina läskien lähtöprojektin ja aamusella löysin tän sun blogin kun kävin kurkkimassa kiloklubin 60 kg tavoittelijoita! :) Tsemppiä syömiseen ja liikkumiseen, mä kerkesin sortua jo tänään! :D :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heippa ja tervetuloa lukijaksi :)
      Tänään olen koko aamun vastustanut kiusausta napata ddunipaikan keittiöstä possumunkki aamuteen kanssa...vedin oman profeel rahkani ja banaanin. Ihmettelen mistä tätä tahdonvoimaa riittää?! :D

      Pellavansiemenet, check! Mä olen yrittänyt tota rahkaa syödä aina vähän varioiden lisukkeita, sen leivän sijaan. En vaan voi sille mitään että rakastan ruisleipää ja tuoreita sämpylöitä! Olen myös miettinyt että pitäisi kokeilla linssejä joskus...onkohan ne minkään makuisia? Ja minkä kanssa niitä tehdään?

      Ehdottomasti pitäisi alkaa perehtymään tuohon ruokapuoleen. Liikunta on ihan kondiksessa mutta syömiset ja kaverien painostus ja seura vaikuttavat aika paljonkin mun repsahduksiin

      Poista
    2. Sama täällä! Mä tosiaan sorruin jo keskiviikkona kerran, ihan hyvä ku maanantaina aloitin "kuurin"! :D Mutta ei voinut jättää syömättä ku mies toi hesestä ruokaa! Merkkasin ne kyllä Kiloklubiin mutta yllättäen mulla oli vieläkin kalorivajetta. Ihme hommaa...

      Eihän se ruisleipäkään pahasta ole kunhan sitä ei vedä pussillista päivässä! :) Ruoan kanssa kannattaa oman kokemuksen mukaan aloittaa vähän rauhallisemmin, jos kieltää heti kaikki herkut niin kyllä niitä tekeekin sitten mieli! Ja jos repsahtaa kerran niin mitäs sitten!! :)

      Tuosta rahkasta vielä sen verran, että mä teen pirtelöitä aamulla. Hedelmistä, marjoista ja kasviksista. Mä en rahkasta välitä sillee raakana, pitää olla jotain seassa ja juotavana se menee vielä paremmin alas!

      Poista

Ihastuit, rakastuit, vihastuit? Jätä kommentti :)