keskiviikko 19. syyskuuta 2012

What do you mean I need glasses??

Perhanan perhana, tämä muija saa lasit!! Siis silmälasit. Yäk. Mä en yhtään kestä. *huoh*. Haluutteko koko stoorin? Ai ette, noh, saatte sen kuitenkin!

Mä kärsin päänsärystä, useista sellaisista. Tuntuu kuin mulla olis töissä kasvanut sellanen kiristävä panta otsalle ja sit joku ilkeä tonttu kävis vähän väliä kiristämässä sitä tiukemmalle...pari viikkoa sitten särki päätä joka ikinen päivä. Nyt mä kyllästyin siihen ja varasin ajan näöntarkastukseen. Se oli eilen.

Mä en ole ikinä pelännyt näöntarkastuksia, siis näköni puolesta. Mä olen aina nähnyt hyvin, kauas ja pienen pientäkin printtiä. Tottakai se tilanne vähän jännittää omalla tavallaan ja sitä aina miettii että mites käy, mutta olen aina ollut varma siitä että laseja en tarvitse. I WAS SO WRONG!!

Diagnoosi oli, että mulla on piilokarsastusta, joka aiheuttaa taittovirheen. Elikäs läheltä luettaessa mun silmäni eivät taita tarpeeksi kieroon ja toinen silmä karkaa jonnekin, ja tämä rasittaa silmiäni, josta aiheutuu päänsäryt. Ja koska työssäni istun koneen ääressä sellaiset 7,5 tuntia per päivä, tämä on aika raskasta pienille simmuilleni. Siis, mä näen lukea tekstejä erinomaisesti, niin kaukaa kuin läheltäkin, mutta ilmeisesti silmäni tarvitsevat taittoapua. Joten se optikko määräsi mulle lasit prismataittolinsseillä. WHAAAAT?! Ymmärsin asian niin, että mitään miinuksia tai plussia ei ole, sillä näköni on hyvä, mutta nuo prismat helpottavat silmän rasitusta luettaessa läheltä tekstiä, eli lasit olisi käytössä vain tietokoneella työskenneltäessä tai kun luen. PÖH, sanon minä.

Tarkastus itsessään oli muuten ihan kiva, mä tykkään testeistä (paitsi kuulo) ja se olikin hauskaa. Ja ensimmäistä kertaa multa mitattiin silmä paine, koska mummillani on todettu glaukooma ja se on perinnöllistä. Mutta itselläni oli kaikki hyvin. Tai noh, ilmeisesti ei ihan kaikki, mutta siis että hengenvaaraa eikä sokeutumisen uhkaa ole tällä hetkellä. Parin vuoden välein olisi kuulemma hyvä tarkastuttaa näkö, että menkää nyt kaikki optikolle jollette ole käyneet.
No siellä siis olin, istuin ja kuuntelin. Ei hitto, silmälasit. Siis mulle, joka en koskaan ajatellut tarvitsevani sellasia. Eipä siinä sitten auttanut kuin alkaa valita sopivia kehyksiä. Onneksi siellä oli todella mukava täti töissä joka auttoi valitsemaan itselleni sopivat. Ja hän oli kyllä asiantunteva ja sanoi heti jos lasit ei sopinut mulle, ihanaa kun on niin rehellistä, ei tullut yhtään sellainen olo että ne yrittää myydä jotkut ihan törkeänhintaiset lasit tällaiselle silmälasineitsyelle.

Koko komeus kesti sellaisen tunnin ja vartin, ja siinä ajassa tuli sitten käytettyä 485€. Voi paska, sanon vaan. Mutta ei voi mitään. Lasit tehdään erikoistilauksena, hiotaan, käsitellään, sovitetaan kehyksiin ja vaikka mitä. Tietysti molemmat linssit maksavat erikseen, ja siihen tuli vielä tuo näöntarkastus, kaikki ekstrat ja kehykset erikseen. Sinne meni lomia varten säästetyt rahat, bye bye.

Mä olin jotenkin masiksessa tästä asiasta koko päivän. Kävin bodypumpissa mutta jalat tuntui raskaalta ja ajatukset pyöri jossain ihan muualla kuin lihaksissa ja keskittymiskyky oli hukassa. Kävin sen jälkeen vielä kaverin kanssa kävelylenkillä eikä sekään tuntunut auttavan. Miten onkin että kaikkien muiden elämä tuntuu tällä hetkellä paljon paremmalta kuin mun oma?! Ei, tämä nyt ei ole pelkästään noista laseista, ne on vaan jäävuoren huippu.

Yritän nyt ilakoida siitä faktasta, että olen laihtunut tämän kuun alusta 1,5kg, jeejee! Ja toinen iloasia on se, että tänään mulla on työkaverin kanssa Naistenilta isolla ännällä. Me mennään ulos syömään ja sitten leffaan katsomaan MAGIK MIKE!! Trailerin voit vilkasta TÄÄLTÄ, suosittelen lämpimästi. Ja jos noi miehet ei piristä mun fiiliksiä niin varoiksi ajattelin ottaa ruuan kanssa viiniä :)

2 kommenttia:

  1. Pitäisköhän itsekin piipahtaa optikolla? Mulla on nimittäin joskus kai katsottu olevan piilokarsastus. Mut o'ou jos joudun ottaa lasit minäkin;)

    Mä haluan kans johonkin leffaan! :)
    -Laapa
    laapalaura.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä ymmärtäisin että mikäli sä et kärsi mitenkään siittä piilokarsastuksesta nin ei sille mitään tehdä. Itselläni vaan toi jatkuva päänsärky oli sellanen asia että jotain on tehtävä. Vaihtoehtoina oli optikko tai lääkärille tutkimaan onko aivokasvainta niin ajattelin että aloitetaan optikolla :)
      Suosittelen Magic Mikea erittäin lämpimästi. Se oli sellanen hyvän fiiliksen leffa, itse asiassa parempi mitä oletin sen olevan. Etenkin jos menee sillä asenteella että ihana nähdä hyvännäköisten miesten riisuvan ja tanssivan ;)

      Poista

Ihastuit, rakastuit, vihastuit? Jätä kommentti :)