torstai 18. huhtikuuta 2013

Palautetta paltsuista

Eilen kävelin salilta kotiin ja mä melkein pyörryin kun oli niin kova nälkä. Unohdin treenin jälkeisen banaanin töihin, menin meinaan suoraan töistä salille, ja sitä ois kyllä tarvittu. Onneks mä ohitan lähisalen kotimatkalla niin poikkesin sinne hakemaan sen puuttuvan banskun. Mutta, banaani sai kaverin, nimittäin...


Jos joku sattui lukemaan aikasemman postauksen niin mun on koooko päivän tehnyt ihan mielettömästi mieli suklaata. No, nyt mä sitten päätin testata vähän palauttavaa proteiinijuomaa, ja vieläpä minttusuklaan makuisena. Oli muuten todella hyvää, suosittelen kokeilemaan!

Mua on lähiaikoina muutenkin kiinnostanut kaikenlaiset proteiinilisät, palautusjuomat ja muut treenin boostaajat...olen vaan todella laiska hankkimaan infoa, ainakin useimmiten. Mutta eilen illalla aloin googlailla, ja muutamien blogien kautta on löytynyt myös hyödyllisiä linkkejä ja vinkkejä erilaisten lisien ja tehostajien käytöstä. Eilisen kokeilun jälkeen mä luulen että noi proteiinijuomat jää pysyvästi mun menuun. Tosi namia, ja on niistä hyötyäkin, ainakin lukemani perusteella. Mä en jaksa alkaa toistamaan lukemaani, vaan linkitän muutaman hyvän sivun teille tähän, ja saatte itse käydä lukemassa lisää mikäli mielenkiintoa löytyy.

Kuningaskuluttalta tuli jakso, missä tarkasteltiin proteiinijuomien sisältöä. Itse en ole vielä ehtinyt jaksoa katsomaan, mutta se on tänään illalla menossa tarkasteluun. Jakson löydät täältä. Ja jos et jaksa käyttää puolta tuntia tuon katsomiseen, niin voit lukea tiivistelmän täältä. Se on todellakin tiivis ja informoiva tietopaketti.

Itseäni kiinnostaa tosi paljon se, että kuuluuko proteiini nauttia HETI treenin jälkeen, vai onko se ok jos syö vasta parin tunnin päästä treenistä. Mulla todella harvoin edes on nälkä treenin jälkeen, jotenkaan ei vaan maistu, mutta parintunnin päästä voi olla ihan eri asia. Löysinkin hyvän artikkelin aiheesta täältä, suosittelen lukemista.

Loppuun vielä hyviä uutisia, ainakin mun mielestä :) nimittäin....I spy an ICECREAM-VAN!!! Jiihaa, tervetuloa takaisin ihana ystäväni Valion Pingviini, sinua on kaivattu!!

6 kommenttia:

  1. Eikä, onks jätkiskiskat tullu jo?!? Iiiiiihanaaaa!! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, on joo :) Itsekin huomasin ne vasta keskiviikkona...mikäli on tullut jo ennen sitä. Jospa vappuna paistais arska niin uskaltais vaikka ostaa ekan tötterön!

      Poista
  2. Mulla kulki protskujuoma myös mukana aina silloin, kun piti mennä suoraan töistä treenaamaan. Mun suosikki oli Valion profeel-juomista kaakao. Onhan niissä sokeria, mutta toisaalta hiilareitakin tarvitaan palautumiseen. Enemmän tykkään silti Fastin protskuvanukkaasta. Se oli pelastus, kun tammikuussa karistin pikkujoulukiloja ja teki mieli suklaata :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä olen miettinyt jo vaikka kuinka monta kertaa että pitäis kokeilla noita vanukkaita tai jotakin. Tosi moni tuntuu nyt kuohuvan siitä, että leipomuksiin tungetaan protskujauhetta, mutta en oikeen tiedä...eikö se ole jo vähän häsläämistä? Siis että ennemmin sitten juo suorilta sen protskun niin ei tarvi laskea että saa oikeen määrän. Tai noh, mä en muutenkaan koskaan laske syömisiäni, siis kaloreita ja muita, mutta ehkä pitäs niin alkais jotain tapahtuakin.

      Poista
    2. Mäkään en laske määriä, koska se alkaisi varmaan pidemmän päälle hallita elämää. Nyt voi syödä vapautuneesti yliopistolla, ja siellä kai kuitenkin on perusterveellistä lounasruokaa lähtökohtaisesti. Banaani-protskujauhe -lätyt tuntuvat olevan nyt joka blogissa ja protskupannarikin on kai uusi hitti nyt. Mua ei nappaa yhtään. Voi toki johtua myös siitä, että olen allerginen banaanille ja inhoan leipomista :-D Päiväkahvin kanssa on kuitenkin kivaa ottaa joskus keksi tai kaksi. Veikkaan, ettei littana banaanilätty toisi samaa fiilistä. Ne arjen pienet ilot.

      Poista
    3. vähän sama fiilis, siihen menee niin paljon energiaa ettei tahdo jaksaa keskittyä. Ennemmin syön sitä mistä tykkään vähän vähemmän kuin alan sotkea jotakin terveellisi8ä vaihtiksia mistä en sitten nauti yhtään.

      Poista

Ihastuit, rakastuit, vihastuit? Jätä kommentti :)