maanantai 8. huhtikuuta 2013

Bodypump 84

Hitsit. Viime torstaina olin ekaa kertaa tänä vuonna bodypump-tunnilla. Oli ihanaa. Tuli hiki ja nautin kyllä ihan täysillä!! Miten se onkaan niin hieno laji :)

kuva googlehaun kautta
Uusi ohjelma on tosi kiva, mä tykkään liikeistä sekä musiikista. Itselläni painot oli seuraavanlaiset:
alkulämpö 5+5kg
- kyykky 8,5+8,5kg
- rinta 3,5+3,5kg
- selkä 5+5kg
- ojentajat 5+5kg sekä 2,5kg käsipaino
- hauikset 3,5+3,5kg käsipainot
- askelkyykky 5+5kg
- olkapäät 2,5+2,5kg käsipainot sekä 2,5+2,5kg (tangossa)
- vatsat 5kg

Ojentajiin meinasin laittaa 3,5kg molempiin päihin, mutta ohjaajan painostuksesta suosituksesta jätin 5kg painot ja se meni kyllä hyvin. Kyllä ne ohjaajat vaan osaa asiansa! Mä rakastan treenata bye bye-lihaksia (lue ojentajia). Se polte tuntuu aivan ihanalta, toisin kuin esim. hartioissa. Se on pumpissa ainut liike mistä en pidä. Yhtään. Ainut mikä vaivasi, oli ojentajissa tehtävät dipit. Siinä kohtaa mun ranne alkoi vaivata ja sen jälkeen ei hauiksista meinannut tulla mitään. En tiedä johtuiko siitä, että ranne vihlasi edeltävässä liikkeessä vai eikö se tykkää sitten hauiksessa pidettävästä asennosta vai painoista...juttelin ohjaaja kanssa ja ens kerralla teen dippien sijaan muuta. Sitten nähdään myös että vaivaako ranne hauiksissa.

kuva googlehaun kautta
Painoa ajattelin lisätä ens kerralla kyykkyihin ja selkään, muut saa vielä olla samat. Olin aika varma että mulla olis ollut järkyttävät lihassäryt seuraavana päivänä, mutta ei juurikaan mikään vaivannut. Toki lihaksissa tuntui että jotain on tehty, mutta portaat pystyin kulkemaan ihan normisti :)
On se hikoilu ja särky vaan niin ihanaa! :D Tuntien jälkeen tulee aina tosi rento ja hyvä fiilis, ja se on melkeinpä parempi kuin se hyvänolon tunnte minkä saa kesken urheilun kun joku menee nappiin...on se sitten joku tietty asento bodybalancessa, painojen lisäys pumpissa tai muutama ekstra punnerrus mitä ennen ei ole jaksanut. Todella hienoa kun tuntee kehittyvänsä. Jospa se paino ja kroppakin ymmärtäisi tulla perässä...
weheartit.com

4 kommenttia:

  1. Minäkin tykkään ojentajista ja inhoan hartioita! Ranne ei meinaa kestää dippejä täälläkään, vihloo ihan kauheasti, vaikka ei ole mitään vaivoja ranteiden kanssa koskaan muuten ollut. Teen dipit vähän kevyemmin, eli istun laudalla ja nojaan taakse. Nykyinen ohjelma on kyllä kiva, kun ojentajiin saa laittaa kunnolla painoja. Teen ne 7+7, mutta heti hauisten kohdalla alkaa masentaa, kun jaksaa juuri ja juuri 3,5+3,5... Mikäköhän siinä on, että muihin liikkeisiin saa aina vähän lisättyä, mutta hauiksiin ei ikinä?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ojentajista tykkään muuten, mutta juurikin dippejä mä inhoan! Siis kaikki muut liikkeet menee, mutta ei dipit, yäk :) Mä sain myös vinkiksi tuon että kallistaa taakse, ja toinen oli että voin jatkaa tangolla nostoja pään yli, tai sitten vaihtaa kiekkoon ja tehdä istuen nostoja pään yli. Katsotaan mitä tänään päätän tehdä. Mitä sulla on painoja muissa liikkeissä??
      Ja tosiaan, noihin hauiksiin en ole KOSKAAN saanut enempää painoa kuin tuon 3,5kg. Se on aina vaan niin hiton hankalaa. JOka kerta.

      Poista
    2. Mäkään en tykkää dipeistä missään olosuhteissa! Nojaus toimii, kun en tosiaankaan pään yli jaksaisi tankoa noilla painoilla heilutella. Tänään taisin tehdä näin/pää: lämmittelyssä 5, kyykyt 13,5, rinta 6, selkä 8,5, ojentajat 7 + vitosen paino lopussa, hauikset 3,5, askelkyykky 7,5, hartioissa kolmosen käsipainot ja lopussa tangossa 5+5, vatsoissa 2,5. Mun hauispainot ovat siis todella masentavat :-D Oon joskus saanut tehtyä 4,5/pää mutta tässä ohjelmassa se olisi ihan liikaa varsinkin lopussa! Rintaakin tein edellisissä ohjelmassa isommilla painoilla, mutta toi Muse on tosi paha! :-O

      Poista
    3. Siis wau!!! Sullahan on ihan kunnon painot!! Oon kade :) Mä olen monta kertaa miettinyt että onko se vaan niin ettei sitä edes tajua että jaksaisi nostaa enemmänkin, mutta ei vaan uskalla laittaa. Mä olen sellanen että ne kaikki toistot pitäisi jaksaa tehdä, vaikka se olis ihan ok että on enempi painoja ja teet vähemmän toistoja, kun niinhän ne voimat kasvais, mutta ei vaan anna itselle lupaa siihen. Ja se Muse on paha!!! Vatsat on musta tässä ohjelmassa vähän turhan lässyt...

      Poista

Ihastuit, rakastuit, vihastuit? Jätä kommentti :)