tiistai 2. huhtikuuta 2013

Pääsiäinen

Kyllähän minäkin jos kaikki muutkin :) Kirjoitan pikaisesti omasta pääsiäisestä siis. Ajattelin ensin skipata tän, koska piti viikonloppuna postata vaikka mitä kivaa, mutta aina se vaan lykkääntyi ja sitten en vaan jaksanut/halunnut. Jotenkin saamatonta, I know.

Pääsiäisherkkuja äidiltä

Torstaina kävin Porissa mummin luona. Tarjolla oli hyvää ruokaa ja pientä juoruilua. Perjantaina kävin aamusalilla kaverin kanssa, ja teimme ekstratreeniä kun treenaamme salin omaa Triathlonia varten. Siinä on 6min juoksua, 6min soutua ja 6 min pyöräilyä. Saa mennä omaa tahtia, mutta pisimmän matkan suorittanut tuon 18minuutin aikana saa jonkun palkinnon. Mä haluan vaan tietää miten pitkälle jaksan tuossa ajassa, koska ei nimittäin tunnu pahalle. Mutta, kokeilin soutulaitetta ekan kerran ja ensin ajattelin sen olevan ihan piece of cake...minuutin rehkimisen jälkeen olin aika tsippi. kaksi minuuttia tein salitreenin päätteeksi ja thats it. Kokeiltu on, ja rankkaa oli.

...back to the eighties :D

Salin jälkeen vuorossa kämpän siivousta. Ilta meni askarrellessa, kokatessa pizzaa ja leffaa katsoen hyvässä seurassa. Mä olin kiitollinen siitä että yökyläilijä sanoi jo ysin jälkeen olevansa väsynyt, sillä omat silmät ei meinannut enää pysyä auki millään. Siispä kympiltä jo nukkumaan. Ahh, ihanaa! Lauantaina aamuna heräiltiin kasilta ja jatkettiin askarteluita (kuvia myöhemmin). Päivällä lähdin talviharjoitteluhallille, jossa viihdyinkin kolmesta yhdeksään, meidän joukkueella oli kaksi harjoituspeliä Ulvilan Pesäveikkoja ja Pöytyää vastaan. me voitettiin molemmat pelit :) Hyvä tytöt!! On se ilo valmentaa kun on hyvät pelit.

Askarreltiin lintuja piristämään alkavaa kevättä

Sunnuntaina otin rennosti ja käytiin kyläilemässä. Kävin myös ensimmäisellä kahvakuulatunnilla, ja täytyy sanoa että en oikein vielä tiedä mitä mieltä lajista olen. Tunti kesti 45 minuuttia, ja liikkeitä oli viisi erilaista, joita tehtiin kuntopiirimaisesti neljä settiä. Hiki tuli ja syke nousi, mutta noista viidestä liikkeestä pidin vain yhdestä :/ Niin, että mietinnän alla on josko lähden vielä kerran kokeilemaan...Mutta ainakin sai vinkkejä kotitreeniin, jos sellaista joskus jaksaisi tehdä...

Herkkukaakaota minivaahtisten kanssa, namia!

Eilen aamulla nautittiin auringonpaisteesta kävelylenkillä ja käytiin juhlistamassa synttäreitä. Illan olin kotona, nautin tunnin päikkärit ja valmsitin super-illallisen :) Liha oli uunissa kaksi tuntia, mutta oli kyllä sen arvoista. jaksoin alkaa vielä ysiltä illalla vääntämään suklaakeksejäkin. Aivan herkkuja, ja en yhtään tiennyt miten taikina käyttäytyy uunissa niin niistä tuli vielä ihan jättiläisiä :D

Viime viikon liikkumiset näytti kokonaisuudessaan tältä:

Ihan hyvin on tullut pidettyä liikkumista yllä, vaikka tuntuukin että päivissä on ihan liian vähän tunteja tehdä kaikkea sitä mitä haluaa tai tarvitsee. Onneksi olen löytänyt aamusalin ihanuuden ja ilmat alkavat lämmetä niin jospa noi aamujuoksutkin alkaisi houkuttaa enemmän. Extreme Run lähestyy uhkaavasti ja siihen mennessä pitäisi olla kunnossa...tai olla kerättynä noita juoksukilometrejä alle.

6 kommenttia:

  1. Olipas liikunnallinen pääsiäinen :)

    VastaaPoista
  2. Arvaa miks se soutaminen on niin rankkaa? Koska se on niin tehokasta! :D Aloitin just itsekin soutukokeilut ja uskon että siitä on paljon apua myös juoksemiseen kun lenkeillä tulee köpöteltyä yleensä aika verkkaisesti. Hyvä intervalliharjoitus jossa on tosi helppo seurata kehittymistä kun seuraa siitä mittarista paljonko matka etenee vaikka just kahdessa minuutissa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ajattelin tänään yrittää ihan tosissaan ja soutaa sen koko 6minuuttia :) Katsotaan miten käy. Mä luulen että se tehoaa mulla ainakin selkälihaksiin jopa paremmin kuin ne selkälihaslaitteet salilla...mä oon sen verran lyhyt et niissä on aina ne otteet niin huonot, en meinaa yltää kahvoihin...Ja ois kyllä hyvä jos toi soutu auttais juoksuunkin, tällä hetkellä kun tuntuu lenkit tökkivän ja pahasti

      Poista
  3. Minäkin huomasin viime kesänä soutulaitteen raakuuden, kun kävin kokeilemassa cross fittiä työn puolesta. 500 metriin meni hirmu paljon enemmän aikaa kuin viikon aloittelijaryhmässä treenanneilla, vaikka ajattelin, että sellaisen matkanhan huitaisee hetkessä. Ja kun se piti vielä soutaa monta kertaa kahden tunnin treenin aikana. Auts! :-D Mutta tuo triathlon kuulostaa mielenkiintoiselta haasteelta. Vois joskus itsekin kokeilla.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on kyllä niiiiin rankkaa :) Mutta hyvä vaan, ja ihan kiva kun se on vähän erilaista treeniä kuin yleensä. Normaalisti mä kierrän soutulaitteen kaukaa, mutta luulenpa että siittä taitaa tulla mulle hyvä tapa ;) Mä olen kanssa aika intona triathlonista, vaikkakin noin mini onkin, mutta hyvä tapa haastaa itsensä ilmoittautumalla aina kaikkiin juttuihin mukaan, muuten ei tasan tulis tehtyä

      Poista

Ihastuit, rakastuit, vihastuit? Jätä kommentti :)