perjantai 15. maaliskuuta 2013

Sekalaista mukavaa

Jäätävän kylmää perjantaita kaikille :) Ulkona on sinällään ihana ilma kun aurinko paistaa, mutta muuten onkin aika surkeeta, sillä mä inhoan talvea. Todella inhoa. Lumi on kivaa tasan sen joulukuun ajan, ja sitten sais jo muuttaa muualle. Nappasin työmatkalta kuvan...kyllä ne maisemat vaan on ihan kauniita näin talvellakin. Mutta kunnon kevättä odotellessa...

Maanantaina podin pahaa oloa, ei tullut mistään mitään. Pelkkää sängyssä makaamista koko ilta ja päikkäreitä. Ei auttanut vaikka päällä oli mun kaikkein sydämmellisin paita...

Tiistaina oli jo parempi päivä ja raahauduin salille ensimmäistä kertaa sitten tammikuun. Tai raahauduin ja raahauduin...täällä tihutti lunta todella vittumaisesti vaakatasossa ja tietty polkiessa kaikki lumet sataa naamalle. Mitään ei eteensä nähnyt! Saatikka että mun pyörä on maannut varastossa viimeiset 4 kuukautta niin tietysti renkaat oli tyhjät. Matka salille olis mennyt jo täydestä spinning-tunnista :)

Tiistaina tuli myös ilmoittauduttua Extreme Runiin joka on 18.5. Mä olen aivan fiiliksissä katsellut niitä videoklippejä tapahtuman sivuilta enkä jaksais millään odottaa että pääsen itse pelipaikalle. Olen saanut jo haalittua kasaan muutaman kaverin ja nyt pitäis vähän miettiä mitä keksis jotta meidät erottaa samaksi tiimiksi...oisko se samanväriset paidat, kasvomaalaus, peruukki, typerät lasit...jotakin hauskaa. Itse en todellakaan lähde tavoittelemaan mitään aikaa vaan pitämään hauskaa ja toivottavasti fiilis on hyvä. En kyllä epäile etteikö olisi, ainakaan noiden videoiden perusteella :)

Keskiviikkona olin kaverin kanssa juoksulenkillä. Tämäkin ekaa kertaa kahteen viikkoon, ja sitä ennen sellainen parin kuukauden paussi. Mutta teki hyvää!! Polvet tuntui painavan monta tonnia mutta neljän kilometrin jälkeen juoksu alkoi luistaa ja matkaa kertyi kokonaisuudessaan 7.34km ja me juostiin tunnin verran. Keskivauhti sellainen 8:57min/km ja maksimivauhti 5:40min/km. Sykemittarini kehui lenkkiä näin: Mahtava vauhti pitkälle harjoitukselle! Kehitit aerobista kuntoasi, nopeuttasi ja kykyäsi harjoitella kovalla intensiteetillä pidempiä aikoja. Tämä harjoitus kehitti myös väsymyksen sietokykyäsi. Wau! Go minä. Tosiaan, mä vasta tänään löysin tuon harjoitus-analysointi-funktion mun Polarista...hups! Olenkin ihmetellyt että tän piti olla sellanen huippumittari kun analysoi harjoitteet ja antaa palautetta. Mä oon vaan miettinyt että hitto kun palautetta ei tule muutakuin että onko ollut perus-, palauttava- vai maksimiharjoitus. Että great, tonko perusteella pitäs tietää meneekö hyvin vai huonosti...Mutta loppu hyvin kaikki hyvin, nytpä tiedän mistä sen löytää. Onneksi on tällainen utelias luonne ja kaikkia nappeja pitää aina painaa :D

Eilen olin myös juoksemassa. Enpä olis uskonut, mutta mä alan oikeesti nauttia kylmällä ilmalla juoksemisesta. Oikea vaatetus on kyllä tärkeetä, muuten ei tule mitään. Itselläni on kunnon aluskerrasto, tavalliset juoksutrikoot joita käytän ympäri vuoden, teknistä materiaalia oleva pitkähihainen ja siihen fleece jos on todella kylmä ilma. Yiritn räpsästä eilen kuvaa, mutta eipä siittä tullut kummonenkaan...
Hahahaaaa, ihanat jalat :D

Juuuuust...aina vaan paranee näiden kuvien laatu :) Noh, harjoittelu tekee mestarin.
Takkina mulla on sellainen vedenpitävä syystakki ja olen ihan pärjännyt. Toki näin välineurheilijana mä yritän kytätä josko nyt rupeis jo saamaan alennuksella talvimalliston juoksutakkeja, ne on vaan niin älyttömän kalliita etten ole raaskinut vielä ostaa. Mutta juoksupipon löysin Stadiumista, sellaisen ihana kirkkaanoranssin missä on takana reikä josta saa ponnarin ulos. Mä inhoan sitä kun hiukset liimaantuu päähän kiinni pipon alla jos nhe jättää auki...mutta nyt saan pidettyä ne ponnarilla ja silti pipo päässä eikä mistään kiristä eikä tulee niitä tyhmiä paukuroita pipoon. I know, mä olen vähän vaativa ja hankala! hanskat on tavalliset puuvillaset ja nekin pitäis kyllä vaihtaa parempiin. Niiden kanssa on ensin sormet ihan jäässä, sitten lämpiää, mutta sitten se hiki alkaa jäätyä niin ei kiva...Eilenkin kun oli sellanen -10C...

Eilinen lenkki oli hiukan lyhkäsempi, 34min ja 4.24km. Keskivauhti 8:00min/km ja maksimivauhti 4:17min/km. Sykemittarin palaute: Se oli kova harjoitus! Kehitit sprinttinopeuttasi ja lihastesi hermotusta, mikä parantaa suorituskykyäsi. Tämä harjoitus myös kehitti väsymyksen sietokykyäsi. Siis mä rakastan tätä sykemittaria!!! En pysty lähtemään enää minnekään ilman sitä. Huomaa kyllä että keskiviikkona juoksin kaverin kanssa ja pälätettiin koko matka ja sitten kun juoksin yksin niin nopeutta tuli heti lisää. Mulla on vaan paha tapa juosta joskus vähän liian lujaa kun olen yksin lenkillä. Tai liian lujaa, mutta siis että rauhallisemminkin voisi ottaa.

Tiistaina tein myös geelauksen itelleni. Mä en jaksa katella mun kynsiä kun ne on niin kamalat!! Aina on parempi fiilis kun on manikyyrit kunnossa. Noi pilkut on sellaista kynsitarraa, mistä viilataan ylimääräiset pois. Löysin Seppälästä eurolla ja otin kokeiluun, nämä oli tällaiset tippiversiot. Mä en oikeen tykkää jos on koko kynsi maalattu samalla...en tiedä miksi, koska muilla se näyttää aina ihan kivalta, mutta itselläni todella typerältä. Mutta siis, tosi helppo laittaa noi tarrat että suosittelen kokeilemaan. Tarra vaan iskettiin kynnelle ja sitten varovasti viilataan ylimääräiset pois, ja itse laitoin kaksi kerrosta läpinäkyvää geeliä päälle. Ja se on sitten valmis.
Yritin vähän kopsata muiden kynsitehtailijoiden kuvaamistapaa, mutta miten toikin nyt näyttää omatekemänä niin tyhmältä kun siinä on jotain kädessä...
Tässäpä kuluva viikko pähkinänkuoressa. Onneksi tänään alkaa viikonloppu, tätä on niin odotettu :)

2 kommenttia:

Ihastuit, rakastuit, vihastuit? Jätä kommentti :)